Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nor & Mal Beauty Malaysia. Theme images by Storman. Powered by Blogger.

NOTICE BOARD

SELAMAT DATANG KE BLOG PEMBORONG PRODUK KECANTIKAN.

ADA PELBAGAI JENIS PRODUK KECANTIKAN KAMI TAWARKAN UNTUK PARA PENGUNJUNG

NAK TENGOK PRODUK READY STOCK KLIK DI " READY STOCK"

JIKA BERMINAT BOLEH KLIK DI "HOW TO ORDER"


Pages

FAQ's

Technology

Social

Business

Gadgets

Like on Facebook

Advertise Here

Nature

Like Us

Legal Stuff

CARIAN UNTUK ANDA

POS POPULAR

3 CARA HILANGKAN BENGKAK TONSIL DENGAN PANTAS

 


Image may contain: 2 people, text

Tak selera nak makan? Tak boleh minum air? Sakit kepala? Tu semua Cik Remm pernah rasa. Ya la, u olls yang tak pernah kena tonsil jangan main-main tau. Sakit dia u olls yang mengalami je yang tahu. Cik Remm pun tak boleh nak describe macam mana sakit tonsil ni. Tapi Cik Remm boleh cakap, sakit sangat-sangat.

Masalah bengkak pada tonsil merupakan masalah paling biasa yang semua orang mungkin pernah alami. Tetapi ada kalanya ia boleh membawa risiko yang lebih serius jika tidak ditangani dengan baik.

Sakit anak tekak ataupun bengkak tonsil boleh terjadi pada sesiapa saja. Tak kira umur samada kanak-kanak ataupun yang dewasa. Kebiasaanya kita dengar orang tua-tua cakap “mesti badan hang nie kurang air, tue jadi bengkak tue”. Nak menunjukkan yang dalaman badan kita “panas” hingga tonsil boleh membengkak. Betul ke FAKTA ni? Hihihi

Tonsil sebenarnya adalah sebahagian sistem pertahanan badan kita. Tonsil bertindak untuk menghalang bakteria yang cuba masuk melalui saluran penafasan kita. Jom Cik Remm kongsikan disini cara yang mudah, senang dan murah untuk hilangkan bengkak tonsil.

Cara mudah untuk hilang bengkak tonsil:

1. Makan aiskrim vanilla
Cara ini paling mudah dan senang. Tambahan mudah untuk pujuk anak-anak yang memang susah nak makan ubat kan?
Beli aiskrim perisa vanilla (kalau boleh yang dalam bekas, bukan yang stick). Elak ambil aiskrim yang perisa chocolate ataupun strawberi ke. Bengkak tonsil boleh dirawat dengan aiskrim vanila. Memang boleh surut bengkak tonsil. Ini pengalaman Cik Remm diri sendiri.

2. Berkumur dengan air garam
Ini bertujuan untuk matikan kuman-kuman yang ada di sekitar tonsil. Garam dibancuh dengan air suam dan kemudian dikumur kan. Bengkak tonsil boleh dirawat dengan air garam. Jangan sampai tertelan pula ye. Lakukan berulang kali hingga tekak rasa lebih selesa.

3. Makan Gula-Gula HACK
Cik Remm selalu kemam sentiasa gula-gula hacks atau gula-gula yang berangin untuk bagi tekak ni sentiasa lega. Sebabnya kan gula-gula hacks ni berangin, jadi sangat-sangat selesa kat tekak u olls.

U olls boleh cuba tips dan petua yang Cik Remm kongsikan. Bahan-bahan pun mudah didapati. Harga pun murah. Semoga dapat membantu u olls.

Tag kawan2 u olss jika bermanfaat.
#tipscantikCikRemm
#CikRemmserbaBoleh
#jangancopy

0 on: "3 CARA HILANGKAN BENGKAK TONSIL DENGAN PANTAS"